go with the flow...my ass!

vad för slags reklamslogan är egentligen "allt fler väljer light"? den står på coca colas automater ute på universitetet. liksom vad? jaha nu är det inne att dricka light så jag kanske också borde göra det. eller, jaha om alla andra dricker det så ska jag också börja dricka det. ska samma reklam-makare kanske nästa gång sälja sig ytterligare en aning och föda fram "allt fler väljer sverigedemokraterna". 

jag skulle reagera tvärtom och vägra köpa light. fast jag skulle ju förstås aldrig köpa light överhuvudtaget. det smakar så jävla äckligt och artificiellt. man kan riktigt känna syran fräta ner tänderna till stumpar och aspartamet framkalla allsköns sjukdomliga tillstånd.

var nyss inne på coca colas hemsida förresten för att kolla in om det gick att förstå det hela bättre där. det gick det inte. men jag fick reda på flera obehagliga fakta. enligt coca cola så känner 98% av världens befolkning i 200 länder till varumärket coca cola. receptet är tokhemligt och förvaras i ett bankfack i atlanta. mycket få vet om vad coca cola egentligen innehåller. fast jag vet. pure evil!

och en sak till. den där karavanen av coca cola bilar som kommer till stan i reklamfilmen varje jul. den finns på riktigt! i sydamerika kommer den faktiskt rullandes in i städerna som något slags reklamjippo.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback