ta kläder ifrån fattiga pensionärer.

hur snällt är det att ta kläder ifrån en fattig pensionär som dessutom väger ca 45 kilo och antagligen behöver kläder när det är kallt? jag brukar göra det. jag brukar även ta mat, bullar, godis och pengar. men ja dom sakerna blir jag erbjuden av mormor i och för sig. men kläder går jag bara in i hennes walk-in-closet och tar. jag provar dom framför hallspegeln och säger "gu va snyggt" och sen känner sig mormor tvingad att ge bort dom. 

jag brukar fråga om det är att plagg hon använder ofta men det är det tydligen aldrig. fast om den sista rosa skjortan med helt tokigt mönster av blommor sa hon "ja, jag använder den ju inte nu när det är kallt". en hemsk människa är jag. men väldigt snyggt klädd. 

min syster gör samma sak förresten, vilket inte gör saken bättre eller garderoben fylligare. undrar just om mamma vet om vad vi pysslar med när vi äter våfflor hos mormor. men senast jag var där så hängde jag faktiskt upp en tavla åt henne och ställde om hennes klockradio till vintertid. och just det! vi gav henne en blomma på goda H:s initiativ också.

men vad hjälper det när mormor kommer frysa ihjäl iklädd endast ett slitet linne på väg till Konsum.

Kommentarer
Postat av: Cila

Hahaha jaaa vi borde skämmas!

2006-12-12 @ 00:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback