kalvkravaller.

igår kväll när jag skulle avsluta min lagårdstjänst med att köra in tre balar till fjolårskalvarna brakar hela helvetet löst. det börjar med att de direkt är rymningssugna. några går ut till lite gott gräs utanför stängslet, men dom får jag in igen. visserligen är det en som tar fel väg in i hagen och spränger en av eltrådarna..

sen när jag ska åka och hämta nästa bal kör jag lite för fort i svängen ut på vägen och är helt säker på att traktorn ska välta. men den tar svängen på två hjul och dimper sen osmidigt ner i marken även med de två andra. när jag kör in den andra balen till dom vilda tonårskalvarna, rymmer såklart ett gäng till. jag får in alla utom en som glatt skuttar iväg långt bort. jag struntar i honom och väntar till senare med att fånga in honom när han skuttat klart. när jag har öppnat upp balen till kalvuslingarna och hänger upp plasten baktill på traktorn hörs ett våldsamt brak. jag springer runt till sidan och ser förödelsen. kalvarna har haft sönder traktordörren som är helt gjord i glas. den ligger nu i ca 3 miljoner bitar inne bland kalvklövarna. 

jag känner nu att det är dags för förstärkning och ringer H och hennes pappa. till råga på allt drar mörkret in över gården, regnmörkret. här kan tilläggas att det aldrig regnar på norra öland. vi står där i ösregn och kuling och plockar upp alla bitarna medan vi samtidigt måste hindra kalvarna från att trampa och äta upp dom. ungdomar är jobbiga hos alla djurraser, det är bara att konstatera.

Kommentarer
Postat av: h.

Haha! Det är vad jag alltid sagt, ungdomar är värst, totally. De där kalvarna är dessutom gangstrar, hela bunten, vet inte vilken kombination som skulle vara en värre mardröm.

2007-04-20 @ 10:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback