min katt har bulimi.

det är ganska tragiskt, men samtidigt lite komiskt. mest är det såklart synd om honom. han får inte vara i köket längre, men det får ju de tre andra icke-bulimiska katterna. han står utanför och jamar sorgset och jag förstår honom så väl. jag älskar också mat och skulle bli djupt deprimerad om jag inte blev insläppt i köket. men det går ju liksom inte, han hetsäter upp all mat, lämnar inget till de andra katterna och spyr sen upp det som inte får plats i hans lilla mage. man brukar höra lite mystiska ljud och sen hittar man en kattspya. annars mår han finfint och tycker själv att han borde få äta hur mycket som helst för att sen spy upp det som inte får plats. hmm, han är nog inte bulimiker. men han har definitivt ätstörningar. förklaringen är nog att han är en stackars hittekatt som inte fick tillräckligt med mat när han var liten.
är det någon som vet hur man botar en katt med ätstörningar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback