New York har 468st t-banestationer.

8 miljoner invånare, 18 miljoner om man räknar förorterna. och dit ska jag åka! och planen var att gå av på alla stationerna i det där helt tokiga tunnelbanenätet. om det är möjligt på 1½ månads tid är väl tveksamt.

Tunnelbanekarta

lägeheten är dyr förstås, men inte så dyr för att vara New york tror jag. min syster sa att det ser precis ut som i Sex and the City. och det gör det ju, eller som i någon annan New York-baserad serie. trodde aldrig att jag skulle tycka det var så spännande med USA. men det är det. som att åka till en fantasivärld. typ den där sagovärlden man växt upp med. man har sett det på tv sen man var typ spädbarn men aldrig varit där på riktigt. i deras verklighet som är vår saga. spännande ska det bli.

utanför vår lägenhet på Washington Park i Brooklyn:

Lägenhet i New York

Kommentarer
Postat av: annie

Öh.. nu har jag missat nån liten detalj här! Hur hamnade du i New York nu plötsligt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback