vilket jävla yrke ska man ha?

jag har fyllt 26. det är inget traumatiskt med det. men det är helt klart ett år mer än 25. min c-uppsats blev underkänd. jag har extrajobbat på sveriges absolut sämsta företag alla kategorier i sex år. citymail heter det om det undgått någon. nu är jag plötsligt lantarbetare i tre och en halv månad. sen ska jag resa i tre månader. men va fan händer sen? vad ska hända resten av mitt liv?

de intressantaste människorna vet inte vad dom ska göra nästa år antar jag. eller jag har hört det sägas. douglas coupland gör även han klarsynta iakttagelser. som att det är livsfarligt att låta någon liten jävla 18-åring bestämma hur resten av ens liv ska se ut. det vill säga man själv som ung. det är alltså kanske tur att jag inte vet, eller att jag inte tror mig komma veta på mycket länge.

varför skriver jag det här?
högskoleguiden kom som bilaga i DN idag. jag vägrar att öppna den. jag har pluggat tillräckligt känns det som.

jag kommer ju aldrig bli nöjd, vilken jobb jag än har. vet inte ens om jag vill ha ett jobb. kan jag inte bara få va?
fast egentligen är jag ju nöjd nu. idag. men det beror inte bara på att jag trivs här på landet ibland djuren och lugnet. det måste finnas något i framtiden, vilket det gör. efter det kommer det att finnas ytterligare någonting. vad det är vet jag inte nu. men att det kommer finnas där vet jag.

främst vet jag att jag inte har något kall, inte vill jobba på samma ställe, på samma plats.

äsch, jag vet ju visst vad jag vill. vad jag vill sen. när jag blir vuxen. jag vill bo i ett litet gulligt stenhus på landet. med gräs på taket och murgröna längs väggarna. jag ska bo där med H, några adoptivungar och massor med djur och växter. det ska vara en stor trädgård med fruktträd, jordgubbsland, blommor, grönsaker och en speciell örtträdgård till mästerkocken H. det ska vara kor, får, höns, gäss, ankor, katter, nån åsna och några till.

där i huset på landet ska vi bo några månader i taget. sen ska vi bo i Stockholm stad eller resa månaderna emellan. vi kommer att byta med några andra trevliga typer. så att man alternerar boende. tillfredställande för alla parter.
någon som vill?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Uhm, inte för att anonyma bloggkommentarer är värda så mycket men jag är i alla fall högst imponerad av ditt liv. Till exempel det här att du jobbar med kor.

2007-03-06 @ 19:49:30
Postat av: lassi.

jaha, tackar tackar. varför så imponerad av kojobb? och varför så anonym? har du ingen egen blogg?

Postat av: gunnel

Jag kan sköta huset och trädgården när ni är i stan! Jag vill också slippa bli något!
kram
gunnel

2007-05-09 @ 09:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback