Brooklyn Bridge och min nya peruanska vän.

igår vandrade jag omkring lite på måfå här i Brooklyn, satt på bänkar i parker och läste min nya bok. en Doris Lessing som jag köpt på Röda korset i Löttorp för några kronor. den verkade passa mig perfekt.
science fiction-feministisk-ekologisk. den heter The Making of the Representative for Planet 8.

efter ett tags gående såg jag Brooklyn Bridge skymta och bestämde mig för att gå över den. det var väldigt vackert. framåt syntes Manhattans välbekanta konturer, till vänster havet och frihetsgudinnan, till höger ytterligare en snygg bro.

image35

image36

image39

sen när jag gått över bron, vilket tog ungefär 25 minuter satte jag mig att vila mina små fötter på en bänk. bredvid mig satt en peruansk man som snart började prata med mig. han var mycket trevlig och det hela slutade med att jag är bjuden till hans hus i Machu Pichu. jag har fått hans visitkort och allt. hans bror hade bott i Luleå i 15 år men Adolfo, min nya kompis, hade aldrig varit där och hälsat på. men nu hade han och brorsan byggt ett fyravåningshus som dom skulle hyra ut till turister i indianområdet Machu Pichu. så, Pelle, om du läser detta så vet du att nu är det rätta tillfället för oss att gå Inkaleden!

Kommentarer
Postat av: pelle

Okej.. jag är för det första officiellt väldigt avundsjuk på dig (och lite generad av att jag aldrig orkade ta mig tre km ut till da island) hoppas ni fortsätter ha det gött. Sydamerika 08?

2007-05-07 @ 17:46:33
Postat av: lassi.

det kommer definitivt bli fler chanser att komma till da island ina da sun. augusti kanske? sydamerika 08 låter mycket intressant, vi får prata vidare om det. kanske kan du segla oss dit då, min favoritskeppare?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback