hämnd.

är det verkligen alltid ok att hämnas? jag tycker att man kanske skulle kunna få slippa undan hemska hämndattacker om man inte medvetet gjort något ondskefullt. ibland blir det ju bara väldigt fel, fast man inte menade något illa.

som när H imorse skulle duscha efter ett långt jobbpass och det inte kommer något varmvatten. hon beklagar sig för mig och vi tycker båda att det är mycket konstigt. sen, lite senare när H duschat färdigt i sitt kalla helvete så kommer jag på att jag kvällen innan har skruvat på vattenledningarna...

jag var nämligen trött på att det inte gick att stänga av handdukstorken och skruvade därmed på ett löst sittande vred nere på en ledning. tänkte att det kanske skulle ge något resultat. och det gjorde det ju visserligen. enbart kallt vatten i duschen och en sur flickvän som svor hämnd.

men får man verkligen hämnas när felet inte var medvetet?!

Kommentarer
Postat av: h.



Ja! Det får man! Om man låter sin stackars sambo kallduscha- medvetet eller ej- ÄR det ondska, punkt slut.

2008-06-26 @ 12:41:34
Postat av: Annie

Stackars H.. =)

Postat av: h.

Ja! Eller hur, Annie, du har hjärtat och hämnden på rätt sida du, hör jag.

2008-06-27 @ 23:31:24
Postat av: ZuprMom

Nä...inte får man hämnas på något som inte var med flit. Vi har samma dilemma med varm och kallvatten. Står frugan i duschen och jag får för mig att diska ur stekpannan inne i köket skriker hon i högan sky! Det är samma vattenledning. Ett misstag helt enkelt!

2008-08-25 @ 15:10:13
URL: http://www.flatprat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback