jag känner en sjöman.

han är livslevade och under trettio år. han har inte skägg, träben, papegoja eller ögonlapp. men han brukar utstöta ett och annat "Arrgh". jag inbillar mig alltså inte att han är pirat även om det skulle vara snäppet mer spännande, utan har en mer romantisk, sjömansk syn på det hela.

han står där muskulös och redig i sin stiliga sjömanskostym, uppe på däck, spanandes mot fjärran. måsar skränar och vidderna är oändliga. ombord finns en tunna äpplen och rikligt med rom. det kommer att dröja många veckor tills han står stadigt på land igen.

jag vet ju att han för tillfället har praktik på en färja typ i Norge som har en sträckning på tre och en halv timma. 

men han har i alla fall inte tillgång till internet...

Kommentarer
Postat av: Cila

Ojoj, vem är det vi pratar om?:O hihi

2006-12-11 @ 20:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback