har vägverket nyanställt?

tyst asfalt. det är något poetiskt över det, eller hur? symboliserar det månne vårt svenska vemod. den av hårt arbete nertyngde svensken som stretar genom den knähöga snön. han som inte pratar i onödan eller ler mer än till jul. han är hård och han är tyst. 

var det så vägverkets nya medarbetare tänkte när han bestämde namnet. säkert en mycket duglig metrosexuell ung man direkt från kth. eller var det inte han utan Göran som jobbat där i 35 år? han kanske bara tänkte, jaha det är asfalt och nu låter det inte så mycket när man kör på den. fast om det var så det gick till så känns ju inte namnet så spännade längre.

min sista fundering är över huruvida asfalt inte alltid är just tyst? jag kan inte påminna mig om att jag någonsin hört ens ett litet tillplattat stön från den. men kanske har jag inte lyssnat tillräckligt noga, kanske skulle jag ha stannat och lyssnat på asfalten. likt uttrycket som uppmanar en att stanna och dofta på blommorna.

allt detta är naturligtvis dravel och jag vet inte längre vad eller vem jag försöker ironisera över. så det är lika bra att sluta och gå och titta på Hey Baberiba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback