min mamma hör dåligt.

min mamma skulle på uppdrag av mormor köpa halksockor till henne. halksockor för vuxna visade sig vara svårt att uppbringa. mamma sprang omkring där i affärerna och frågade om dom hade några halksockor för vuxna men fick nej överallt. på Kappahl frågade hon tjejen om hon visste var man kunde hitta sådana. till svar fick hon något väldigt konstigt:

-Zooaffären.

mamma berättade detta för mig sen och erkände att hon möjligtvis kunde ha hört fel. för det verkade ju väldigt underligt att zoo-affärer skulle ha vuxen-halksockor. men hon kunde inte komma på vad det var tjejen möjligtvis kunde ha sagt som liknande zoo. jag hade dock inte samma svårighet att sa till min kära moder att tjejen måste ha sagt skoaffären. mysteriet var löst och mamma hittade tillslut ett par halksockor till mormor. som tur var gick hon inte till zooaffären och hörde sig för...

Kommentarer
Postat av: h.

Ha! Ja, ibland kan ju ett hörfel göra vardagen mycket roligare, undrar hur förvånad din kära mor såg ut när hon försökte följa den logik hon hörde. Jag skulle annars gissa att det fanns i någon typ hjälpmedelsbutik, men de är väl inte så himla vanliga, kanske. Hittade hon dem i en skoaffär?

2007-08-09 @ 00:28:12
Postat av: lassi.

hon hittade dom på Åhlens faktiskt. dom har ju lite allt möjligt konstigt.

Postat av: Cila

Mohaha, stackars lilla mamma.

2007-08-10 @ 02:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback