HM finns i Harlem!

Praise the Lord!

the regnade idag, äntligen. och den här veckan som kommer ska det tydligen fortsätta med kyligare väder. vilket betyder att vi slipper dom här över trettio temperaturerna ett tag.

vi var i Harlem idag. det där jätteläskiga stället där det åker omkring en massa gäng i bilar och skjuter hejvilt. eller, nä det är inte så Harlem är. inte där vi var i alla fall och jag är mycket tveksam till att det är så någonstans. det kan möjligtvis vara osäkert att gå på vissa ställen på kvällen, men det kan det ju vara var som helst. nä, Harlem var alltså inte läskigt utan såg ganska mycket ut som någon annan lite trashig del av New York. fast med fler svarta och latinamerikaner och billigare priser.

lite Harlem historia. på 1890-talet var Harlem det finaste området i New York. nu är det det värsta området trots att det ligger på Manhattan precis intill Upper West side och Upper East side som är dom lyxiga kvarteren. det är faktiskt väldigt underligt att Harlem ligger på annars "fina" Manhattan. Harlem har en african-american del och en hispanic. i Harlem ligger den berömda Apollo theater som har speciella amatörkvällar. dom som upptäckts här är många, exempelvis Ella Fitzgerald, James Brown, Jackson Five, Duke Ellington, Count Basie, Billie Holliday, Lauryn Hill och Chris Rock. sympatiskt nog så har Bill Clinton sitt kontor i Harlem.

image69

Apollo Theater i regn.

vårt första stopp i Harlem var Malcolm Shabazz Harlem market, en afrikansk marknad och sen drog vi till 125 street. där låg en hel del olika affärer men inte dom stora kedjorna som finns inne i stan. även om en del börjar etablera sig där, som HM! det var ganska skumt att gå på HM i Harlem. det finns en hel del HM butiker här men vi har inte varit inne i dem eftersom det kan vi ju lika gärna göra hemma. men i Harlem var vi tvungna samt att vi behövde bh och solglasögon. det var såklart billigare där än hemma som gäller allt här. HM verkar faktiskt riktigt populärt, det är alltid fullt med folk inne i butikerna. och när vi skulle betala idag fick vi stå i kö i typ en kvart.

bakom oss i kön stod massören Krister från Stora Essingen. nu är vi kompisar med honom, han har tom mitt telefonnummer. när han kommer tillbaks från Toronto på onsdag ska min stackars nacke kanske få massage. det är konstigt hur pratglada svenskar blir när de kommer utomlands, och nej jag pratar inte om mig och H. och mamma, jag lovar att Krister inte är farlig.

nu över till bh-inköpet. jag har köpt bh igen, inte en amnings-bh (
se tidigare inlägg från september för att få ett skratt...)som jag råkade köpa för gången, utan en vanlig. min senaste teori om varför jag har så ont i nacken jämt är nämligen att jag har för gigantiska bröst. helt oproportioneliga till min kropp och därför har jag dålig hållning och ont i nacken. jävla bröst, jag har alltid velat ha små bröst. kan inte någon med små bröst byta med mig?

image68

bild på amnings-bh från mitt olycksaliga köp i höstas. om man kollar noga på bh-spännet ser man en liten napp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback