han heter Rambo...inte Skrållan!

på nedersta våningen i vårt hyreshus i Vårberg bor det en katt som heter Rambo och hans tant. det är en stor, lite ruffig, svart hankatt. vi tror att han är herren på täppan här ute på gården. 

när jag kom gående hemåt härom dagen kom Rambo springandes med ett gäng barn efter sig. dom ropade Skrållan efter den stackars katten. Skrållan! Rambo såg mycket förnärmad ut när han skyndsamt försökte komma bort från barnaskaran. dom avvek när jag och Rambo gick in på vår gård. jag var noga med att kalla honom Rambo flera gånger så att han kunde få någon sorts upprättelse efter förnedringen.

Rambo är för övrigt väldigt smart och bra på att utnyttja människor. han kan ju inte öppna porten själv hur ståtlig och stor han än är. så när man gör det slinker han in och sätter sig vid tantens dörr. då ska man plinga på så att tanten kommer och öppnar. sen får Rambo komma in och blir säkert bjuden på allsköns läckerheter av sin tant.

våra katter går inte ut, ibland smyger dom ut i trapphuset men springer snabbt in i lägenheten om någon kommer nere i porten eller ut ur någon lägenhetsdörr. jag bävar för den dagen då Rambo befinner sig i trapphuset. då kommer våra fjollkatter få spö.

Kommentarer
Postat av: KimJ

Ha en skön måndag! Kram KimJ


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback