jag vill skylla på fotografen.

jag skulle ta kort igår i automat. det gick lite sisådär. det började med att jag hade den värsta fuldagen någonsin, med en finne tom. trodde den eran var över. jag hade dessutom varit och klippt mig och såg ut som ett helvete som alltid pga detta. eftersom jag var på väg till fotbollsträningen hade jag träningskläder på mig. men ja det fick gå ändå. jag orkade inte ens ta av mig jackan för det skulle ändå se skumt ut att bli fotad i träningskläder. fotona skulle nämligen användas till att söka en ekologisk trädgårdsutbildning. fyra foton skulle automaten ta, som vanligt. jag satt där och log mitt allra sötaste leende, men kunde tydligen inte räkna till fyra. för när den fjärde blixten kom var jag på väg ut ur automaten. en sån där klassiker från filmer som Sällskapsresan och liknande. det sista fotot var dock det enda som jag faktiskt var nöjd med. på det första blundade jag och på dom två mittersta såg jag ut som en skogsmulle. det kan i och för sig kanske hjälpa mig att komma in på nämnda utbildning.

fast nu imorse när jag skulle fylla i ansökan så kom jag på att jag nog inte vill/kan börja en utbildning nu i mars på Öland. så hela fotoproceduren var förgäves. här är det bästa fotot i alla fall:

image122

jag ser verkligen ut som värsta mystiska damen. jag skulle väldigt gärna vilja ha den här bilden som mitt passfoto. men man ser ju inte örat, så det går ju inte...

Kommentarer
Postat av: gunnel

Jo, men sök Capellagården. Där vill jag också gå! Och bo i Vedby! Skall vi pröva nästa år kanske, litet snabbt för mig också med våren!
kram
gunnel

2007-11-30 @ 12:55:35
Postat av: lassi.

Ja, nästa år söker vi! Min mamma vill nog också hänga på. Hon har spanat på ett hus i Löttorp som hon tycker är så sött. Fast, ja hon har väl inte direkt möjlighet att flytta. Men man kan ju fantisera om det. Synd att dom inte har en bagarutbildning till H också. Jag får se till att dom startar en till nästa år. I helgen syns vi i Öret!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback