tanter krisar gärna.

tanter krisar gärna och ofta har jag märkt nu under min örebro-weekend. idag ringde tokfarmorns tokiga tantgranne och ville ha nummret till polisen. jag fick informera damerna om att polisens nummer är 112. jag trodde ju att det hade hänt något allvarligt. sen kom det fram att tokgrannen hade noterat att en bil nere på parkeringen stod med lysena på. hon hade ringt bostadsbolaget och nu ett antal olika personer inom polisen. hon var mycket upprörd över att ingen verkade bry sig och ringde nu sin granne för att få råd. när hon ringt två gånger så tyckte tokfarmor att jag skulle prata med henne. så då gjorde jag det och bad henne kolla reg-nummret för då skulle jag kunna kolla upp vems bilen var.
toktanten kom sen hit och uttalade konstant uttryck som 'herre hjärtanes', 'och det var ju hela världen'. hon hade skrivit upp allt text hon såg på bilen på en lapp hon gav mig. jag frågade om en siffra i reg-nummret och hon sa att det var en 3:a fast det kom fram senare att det var en 5:a. efter att jag kollat upp det felaktiga reg-nummret gick hon hem och ringde en stackars 78-årig Ove i Kungsbacka.
när jag tittade närmare vad det felaktiga reg-nummret var för en bil visade det sig att det var ett släp och ingen bil. då gick H ner och kollade reg-nummret. det visade sig att det tillhörde en tant som bodde här under.
tanter har uppenbarligen för lite spänning i sina liv. de borde alla skickas på äventyrsläger minst en gång i halvåret.
tokfarmor blir uppstressad av att koka potatis tex.
ha, ha, nu hör jag H och farmorn prata om tanten. farmorn säger att hon har ju körkort och allt. vilket enligt farmorn tyder på att man är redig och att räkna med.
nu har tokgrannen ringt ett par gånger till rörande detta ärende. nu krisas det över att tanten med bilen nu har blivit tillsagd för ett antal minuter sen men fortfarande inte gått ner och stängt av lysena. 'det var en konstig människa' säger farmorn.
att vistas med tokfarmorn är som att vara i alice i underlandet ungefär. man skulle lätt kunna ha en webbkamera som följde henne hela dagarna. detta skulle bli den bästa reality-serien någonsin.

Kommentarer
Postat av: h.



Verkligen, verkligen bästa reality-serien!

2009-12-14 @ 19:07:42
Postat av: ilia

Nämen! Har det börjat skrivits inlägg igen, det var på tiden. Trevligt!

2009-12-15 @ 22:27:55
Postat av: h.



Eller hur? På tiden på tiden.

2009-12-17 @ 21:13:16
Postat av: Ameria

Cool blogg. Den sticker ut! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback