geek-test och boka en bibliotekarie.

geek-test är för nerdar!

jamenvisst är det det. men oh så roligt. jag scorade mellan "total geek" och "major geek".
förståligt nog är jag rätt så nöjd.   http://www.innergeek.us/geek-test.html

märk väl att jag gjorde testet innan jag chattade med en jourhavande bibliotekarie på ett universitet i Texas! (hallå! ja, men det var för att jag letar efter en text till min uppsats som envisas med att fortsätta vara gömd.) hon höll hela tiden på att skriva "may I be of further assistance?". och jag babblade på som en liten swedish Inga.

tänk va moderna bibliotekarierna är nuförtiden förresten. dom kan massa tekniska saker och pratar och fnittrar med varandra i biblioteket om vanliga saker (alltså människosaker inte bibliotekssaker, jag har hört det, jag lovar!). dom har säkert mobiltelefoner också. som dom skickar mms med och wapar. (bibliotekariehögskolan måste ha varit med i extreme makeover någon kvälll när jag inte tittade på tv. vilket gör att lärarna är den enda gruppen kvar av omänskliga människor.)

tror att jag ska boka en bibliotekarie. man kan göra det nuförtiden. jättemodernt. sen måste dom vara med den som har bokat en hel halvtimme i biblioteket och bokslava! undrar hur ofta dom blir bokade?(har dom som ett sånt där dansschema där man kan boka upp sig kanske. och sen går dom och skryter för varandra hur många bibloteks-svängom-er som dom fått. är det därför dom pratar och fnittrar som vanliga människor?) jag kanske blir den första att boka någon av dom opopulära. hoppas det. jag ska vara så snäll så.

jag ska nog boka en riktigt smart (och snygg!) bibliotekarie, typ varje dag fram till jul, så kan hon skriva min uppsats åt mig. man kommer visst alltid på dom allra bästa idéerna 02.34 på natten. det ska jag komma ihåg.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback