kan katter knacka?

härom kvällen/natten när vi hade släckt så höll katterna på att röja järnet runt,runt i lägenheten som vanligt. dörrarna till sovrummet var stängda för att få någon slags sovro. men så knackar det plötsligt på dörren som leder in från köket. jag blir rädd och gömmer mig under täcket. kan katter knacka?

det lät liksom som en vanlig dubbel människoknackning. och till saken hör att någon månad tidigare hade det ringt på dörren till lägenheten när vi hade lagt oss. sent på kvällen alltså. och den som ringde gick inte därifrån utan fortsatte ringa på och även knacka. jag höll ju på och dö av rädsla och klamrade mig fast så hårt jag bara kunde om H under täcket. 

efter ett tag när vi kommit över vår rädsla lite men den där i trapphuset inte gett sig, så gick vi upp. precis när vi tittade ut genom nyckelhålet så släcktes lampan därute i trapphuset. men porten hade inte slagit igen och inte heller dörren in till någon av grannarna. eftersom allt var tyst och lugnt och huset lyhört så skulle man hört det.

den gången var det alltså definitivt inte katterna. den som ringer och knackar på verkar komma närmare och närmare. först ytterdörren, sen dörren in till sovrummet. vad blir det nästa gång? någon eller något som står lutad över sängen när man vågar titta ut från täcket?

ska jag ringa till Det Okända på tv4 plus nu eller då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback