är hemtjänstpersonalen ovanligt glamourös?

det skulle man nämligen kunna tro med tanke på vad min momor säger om dom. hon är lite som en av damerna i Little Britain. hon som ska beskriva män, bla för en polis efter hon har bevittnat ett rån. alla är enligt henne "gorgeous". min mormor använder lite olika ord som, snygg, vacker och diva (som jag tror mest syftar på någon som är piffad och fin, typ filmstjärne-klädd-sminkad-snygg). det passar inte in i min bild av sliten och grå vårdpersonal, men det är ju trevligt om hemtjänsten har blivit det nya glamouryrket. en väldigt rolig vändning. 

men min väldigt diva-aktiga (fortfarande mormors användning av ordet, jag lovar) lillasyster ska ju börja jobba på Hemfrid nu, så det kanske verkligen är så att skityrken har blivit attraktiva. Hemfrid är ett företag som tilhandahåller hushållsnära tjänster, alltså pigjobb. chef är den där galna Äntligen hemma-tanten Evelyn. ni vet hon som bryter så in i helvetet så man undrar hur hon kan få vara på tv. (men det är kanske ok när man kommer från England och inte Iran) jag har bara sett henne en gång, då i ett väldigt långt inslag där hon lärde tv-publiken hur man dammsög... hon är tydligen någon sorts städexpert, bara det glamouröst, expert liksom!

men ja, jag vet, unga (snygga) tjejer kan inte få några andra jobb än skitjobben, kunde dom det skulle dom inte jobba som pigor eller hemtjänstpersonal. kanske ändå att det skulle kunna bidra till en förändrad bild av dessa yrken. fast who am I kidding? det behövs vita män i dessa yrken för att det ska kunna ske någon som helst förändring. här som överallt annars.

det finns en etiopisk man inom hemtjänsten hos min mormor som hon säger är mycket populär bland åldringarna. han är så duktig! men han duschar inga tanter, det går emot hans religion.

image121

Evelyn rensar glatt avlopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback