har du varit på Sunny Bitch?

Bulgariens hetaste resmål är ju tydligen Sunny Beach, ja och Aftonbladets hetaste nyhet tycks också vara Sunny Beach. jag tycker inte att namnet klingar särskilt bulgariskt, men vad vet jag? jag har inte varit där och jag kan inte bulgariska. många svenskar har dock varit där, nu senast min lillasyster och hennes mamma. dom upplevde inte det hela som skräckfullt utan ungefär som vanlig charter. nu till det förvånande, min momor D har varit på Sunny Beach, även om hon uttalar det Sunny Bitch! hon måste ha varit där någon gång på 70-talet och det hette alltså redan då något obulgariskt. jag tror dock inte att det hette Sunny Bitch, även om det vore hysteriskt roligt om det först hetat det och sedan bytt namn till mer politiskt korrekta Beach.

momor uttalar även soffan på ett annorlunda sätt, varje gång och helt medvetet som:

sof-fan. för att kunna sticka in en fasansfull svordom utan att bli det minsta klandrad. sån är hon, min tuffa mormor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback