föds amerikanska kvinnor såhär?

ja, jag tror faktiskt det, eftersom allt tyder på det. dom måste födas utan hår på benen! eftersom det är väldigt varmt här och många kvinnor har kjol så kan man se deras ben. speciellt på tunnelbanan där man sitter på varsin lång rad längs fönstren och stirrar på raden av folk på andra sidan. där ser man alla dom olika benen i alla möjliga färger men inte ett hår så långt ögat kan nå. exakt alla, oavsett ålder, stil etc har helt renrakade ben från tå till...ja så långt man kan se. jag har verkligen ansträngt mig för att se minsta lilla stubb, men icke!

är dom överhuvudtaget mänskliga? är hår på benet helt tabu här?

jag skulle kanske inte vara så fokuserad på detta ämne om det inte var så att jag inte rakar mina ben och därför gud förbjude har mina medfödda hår där. det känns som om jag sticker ut, inte för att någon har sagt något, men liksom jag ser hur välrakde dom är så då måste dom kunna se hur orakad jag är.

hur får dom till det förresten, går alla på salong och vaxar sig? det ser onekligen ut så, annars missar man ju liksom något litet hår. men om man vaxar benen måste man väl vänta tills håret växer ut lite innan nästa gång? men då kanske dom har byxor några dagar, eller sjukskriver sig.

jag ska nog starta en kampanj här i det stora landet.

Make your legs a feminist statement!

Kommentarer
Postat av: Miss pword

Jag är amerikansk och ibland har jag rakat ben och ibland inte, även när jag bodde i USA. Det beror på delstaden tror jag. I Austin, TX var det många tjejer som inte rakade ben.
Men jag måste påpeka att jag har tjock, svart hår också och inte ljust, fint hår som de flesta svenska tjejer har. Kanske det har något att göra med det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback