indisk mat minst en gång i veckan.

ja, man lider inte brist på indiskt här, men det gör man å andra sidan inte i Stockholm heller. det är på Öland som livet blir riktigt svårt.

vi äter såklart indiskt som vanligt här. igår var vår servitör väldigt ung och ja, indisk. första gången jag bad om notan förstod han inte och vi fick in glass. andra gången jag bad om notan förstod han inte och vi fick in Chai-te. Chai och check kan ju låta lite liknande i och för sig..till sist kom en annan kille med notan.

en grej som ofta händer när man är på indisk restaurang här är att man försöker beställa in lassi (en youghurt-drink), servitören upprepar din beställning men med ordet mango före. det går liksom inte att beställa in vanlig lassi, även om alla har det på menyn. det blir alltid automatisk mangolassi. det är väldigt gott, men varför går det inte att beställa bara lassi?

image74

det är ungefär som i ett Simpson avsnitt när familjen är i Australien och Marge ska försöka beställa kaffe. bartendern upprepar hennes beställning men med ordet beer. hon bokstaverar kaffe och han bokstaverar beer.

föresten så kan jag associera alla livets händelser med ett Simpson-avsnitt. pröva mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback