jag var och hälsade på hos FN.

jag och miljarder andra. det var inte så jättepampigt direkt och guiden var rätt så värdelös. man fick gå runt i titta i sammanträdessalarna och så. dom man får se på nyhterna med massa gubbar från en massa olika länder. den dagen jag var där var det "model-UN" vilket betyder att ungdomar leker FN i kostymer och dresser. för att komma in på FN-området fick man stå i en lång kö där en elak vakt gick runt och skrek att vi skulle packa ihop oss och skynda oss och massa sånt. han var riktigt otrevlig. sen fick man gå igenom en metalldetektor. inne i FN-husen var det rätt slitet och inte undra på så mycket turister som sprang omkring där. man kan sammanfatta med att det inte var värsta upplevelsen direkt, men ändå roligt att faktiskt ha varit där och sett det med egna ögon. jag hade dock gärna velat att guiden talade om något som jag inte redan visste.

image61

flaggorna. den koreanska syns bäst, lustigt nog..

image62

model-UN, men det ser ganska äkta ut. vidare skulle säkert ungdomarna fatta bättre och mer radikala beslut om dom fick chansen. gubbar är ju inte direkt kända för att skaka världen till det bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback