Staten Island var en dålig ö.

idag gick vi upp tidigt för att ställa oss i kö utanför NBC-huset för Conan O'Brien-biljetter. vi fick en tillsvidare-biljett som kanske skulle bytas mot en riktigare senare på eftermiddagen. när vi kom dit igen sa de att vi skulle komma tillbaka om en halvtimme. då vi sedan gjorde det sa dom att vi inte skulle få någon biljett. mycket springande hit och dit för ingenting. men vi ska försöka igen, gå upp tidigare så att vi kommer längre fram i kön.

fast imorgon ska vi ställa oss i en annan kö på morgonen. den för grovt rabatterade biljetter till musikalen Purpurfärgen på Broadway. den är gjord på Oprah Winfreys begäran efter filmen hon var med i för många år sen. en nästan helt svart musikal som är garanterat sorglig. jag har i alla fall gråtit floder varje gång jag sett filmen. men jag är ju också väldigt blödig.

vi ska även början ringa varje morgon kl. 11.00 till David Letterman show för att få restbiljetter dit. jag har ställt mobilen att tjuta vareviga dag!

jakten på biljetter är svår, men vi är uthålliga brudar.

ja, just det. det här inlägget skulle ju faktiskt handla om Staten island, ett av New Yorks fem borroughs. vi tog färjan dit idag (mellan morgon och eftermiddagsturerna till NBC) för att kolla in var det var för ett ställe. guideboken sa att det var något av en sovstad till New York, det tycktes stämma. vi tänkte besöka en av de fina stränderna som omger ön, men det var ju helt jävla hopplöst kan man säga. på vår dåliga guidebokskarta såg det ut som vi skulle kunna vandra längs vattnet dit. men nejdå, vi gick först så långt vi orkade i den fuktiga värmen (83 Fahrenheit, 28,3 Celsius), sen tog vi fel buss och sen tog vi rätt buss och sen gick vi av. man aldrig kom vi ens i närheten av en strand, det finns ju inte direkt någon allemansrätt på det här stället. stängsel, stup och dåliga kartor höll oss borta från den efterlängtade stranden. Staten Island var inte spännande nånstans, men färjeturen var väldigt trevlig. från Manhattan och förbi Frihetsgudinnan, en tur på 25 minuter.

fotad genom smutsigt färjefönster.