höjden av städning.

idag tror jag att jag nådde städningens klimax. jag dammsög nämligen inuti dammsugaren med en annan dammsugare! kan det bli mer städning än så liksom? håller jag på att bli min mamma?

jag messade för övrigt mamma för några veckor sen och förkunnade glatt att jag hade upptäckt en massa andvändbara munstycken till dammsugaren. och att jag nu använde dom allihopa och städade så fint, så fint hemma. hon svarade aldrig och senare fick jag veta att hon trott att jag hånat henne på något sätt. det var ju inte alls min mening, utan snarare att imponera på henne som alltid har varit extremt noga med städning.

på andra plats i höjden-av-städning-listan kommer min vän P. han har erkänt att han ibland skruvar av plattorna på spisen för att få riktigt rent. 

eller vem försöker jag lura här? min mamma kommer alltid först på höjden-av-städning-listan. tillsammans med mormor skulle jag tro. dom kör med klassiker som "städa väggarna" och "puffa upp soffkuddar". jag kommer nog på en väldigt blygsam placering på listan och på disklistan är jag nog sist.

här hemma så försöker även H kvala in genom att använda en hel sprayflaska varje gång hon städar badrummet. jag blir lika arg varje gång hon försöker ta livet av sig därinne i renhetens namn. jag brukar få andningssvårigheter fast jag befinner mig flera rum bort.

Kommentarer
Postat av: Cissan

=)
Dammsuga dammsugaren är bra! Det känns ju mycket renare. Du skriver så festligt! Sitter här och småskrattar.
Städa väggarna ja..det gör min svärmor tydligen.. jag orkar inte.. sånt är jag för lat för. Jag går runt med dammborsten och tar sånt som ser smutsigt ut i taken när jag tycker det behövs =)
Ha det bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback