vilket år är det i år? 2008?

jag har verkligen inte koll på någonting överhuvudtaget. jag verkar till exempel ha bestämt mig för att det är 2008, vilket delvis känns skönt för att det är ett bestämt år i alla fall. istället för flera som jag brukar vela mellan. jag vet aldrig vilket datum eller vilken dag det är. ibland är jag även osäker på årstiden. värst är det under de långa vår och höstarna. en höst var jag verkligen säker på att det var våren året efter...

så här håller jag på. därför känns det inte så farligt att jag ska jobba 4 lördagar och 1 söndag nästa månad. liksom vad spelar det mig för roll? jag har ju ändå ingen aning om vilken dag i veckan det är. jag har ju ingen aning om något. jag har hört att utvecklingsstörda personer ofta har svårt med tid och klockan och så. jag har ju länge hävdat att jag har en cp-skada som kommer och går. H protesterar mot detta resonerande och säger ideligen att cp-skada föds man med. jag är inte lika övertygad om detta konstaterade fakta, jag vill mena att jag har en speciell sorts cp-skada. inte för att cp-skada har något med utvecklingsstörning att göra, men ändå.

jag skulle ju lite förment kunna gå och hävda att jag står över tid som fenomen. att det är en social konstruktion som så mycket annan idioti. det skulle dock göra mig till ett större ufo än jag redan är. så jag fortsätter väl att försöka hålla koll på årstider och veckodagar och sånt. men jag vägrar faktiskt att lära mig vilket veckonummer det är. det är fullkomligt omöjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback