jag hickar som en urtidsfågel...så det så!

idag kom jag på att jag hickar som en urtidsfågel! det var en väldigt rolig och spännande upptäckt. jag har ju alltid vetat om att jag var annorlunda genom mina hickningar. och att då äntligen komma på vad dom låter som var som en befriande uppenbarelse! jag är inte konstig...utan unik och tidlös!

jag kan ju inte veta om urtidsfåglarna verkligen lät som dom gör på film. men någon smart forskartyp har säkert mätt något skelett för att ta reda på stämband, strupe, lungkapacitet m.m. så jag godtar filmljuden. 

när jag hickar, hickar jag bara en gång, men väldigt ljudligt och high pitch skulle man milt sagt kunna säga. idag hände det i badrummet där akustiken är mycket bra för just urtidshickningar. jag sprang lyckligt ut till H i vardagsrummet och förkunnade min härliga upptäckt. hon sa nedlåtande att det inte alls lät som en urtidsfågel. men där har hon helt fel, trots att hon älskar Jurassic Park-filmerna så tror jag hon har varit lite ofokuserad just under urtidsfågelsekvenserna, faktiskt!



Kommentarer
Postat av: Madde

Kika gärna in!!!

Postat av: h.

Mm, milt sagt, kan man ju säga...

2008-06-21 @ 13:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback