konståkning på sportbar?

när jag pinnade hem från jobbet idag i det kalla Stockholm gick jag förbi en klassisk sportbar. därinne var jag rätt säker på vad som pågick. gubbarna, männen och killarna hinkade efterjobbetöl och fånglodde på någon fotbollsmatch. men ack vilka förutfattade meningar jag har. när jag gluttar in på storbildsskärmen ser jag att dom visar konståkning därinne! jag tappade helt hakan och glömde kika på vilka det var som satt därinne och tittade. tänk om det här var en helt nischad sportbar som bara visar estetisk tilldragande sport. eller hade ett gäng förfinade damer bokat baren denna fredagseftermiddag? var det i själva verket en bögbar här mitt i det heteronormativa Vasastan? hm...det gav mig alla fall en del att fundera på den sista biten hem.

Kommentarer
Postat av: h.



Haha, kanske ville fotbollsfantasterna bara ha variation från brölsport? Det vore ju nästan det bästa, om det faktiskt var ställets vanliga klientel som varierade sig lite. Säkert mycket nyttigt för de allra bröligaste!

Love!

2008-11-21 @ 20:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback