min kropp vill alltid ligga.

jag vet inte varför min kropp alltid har det starka behovet av att ligga ner. det är väl såklart sammankopplat med min lathet, men vilket kom först? latheten eller min kropps perversa böjelse att ligga ner? ja, det vet jag inte. det har i alla fall varit så här länge, länge. det bara kommer över mig på dom mest oliggbara ställena. igår kväll hos tanten vi bodde hos, ville jag plötsligt lägga mig ner på helteckningsmattan bredvid den konstant pruttande hunden. helteckningsmattor är inte så trevliga och inte hemma hos amerikaner som går inomhus med skor och har en hund och tre katter. men trots detta vill min kropp inget hellre än att lägga sig ner. nu sitter jag på flygplatsen i San Diego, i väntsalen och vad vill jag? jo, självklart vill jag lägga mig ner här mitt på golvet. behöver jag terapi?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback