Donnie Disko Darko.

när man lyssnar på musik i sin vardag blir allt mycket bättre. särskilt när man lyssnar i lurar så att man inte hör så mycket annat och nästan befinner sig i en egen värld. med självvald musik i vardagen känns det som en film, en bra film! det är precis det man behöver ibland. 

av hushållssysslor så hatar jag disk mest, det är liksom ett djupt, äcklande hat. men med filmmusiken till Donnie Darko så känns inte ens disken så farlig. då känns det istället som att jag håller på med något mystiskt och oförklarligt i mitt plötsligt mycket mer spännande kök.

fast när jag hade på samma musik på en becksvart ensam färd i bil från Öland till Stockholm så var det nästan som om jag befann mig i en psykologisk thriller. och det är lite för spännande faktiskt!

sen behöver det ju naturligtvis inte vara filmmusik som just i det här fallet. men jag är lite svag för den genren. ska nog rota fram mitt Alien-soundtrack också..

Kommentarer
Postat av: h.



Ja, eller musiken till The Shining- speciellt om man kör bil!

Hörde just American girl (tror den heter så) på Scrubs, det var konstigt, det är ju låten tjejen sjunger innan hon blir kidnappad i När lammen tystnar!

2008-11-28 @ 19:56:47
Postat av: Miss X

Mera bloggande från Mangopulpen! Nu nu nu!

Postat av: h.



Håller då verkligen med föregående skibent!

2009-01-06 @ 20:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback